En İyi Linux Dağıtımı Nedir? Linux Dağıtımları ✔️2022

teknohcom
5 min readNov 14, 2022

--

Bilgisayarınızın kullanım amacınıza bağlı olarak düzgün bir işletim sistemi tercih etmeniz gerekmektedir. Günümüzde genellikle bilgisayarlarda Windows işletim sistemi kullanılıyor olsa da yazılımcılar, çeşitli alanlarda çalışanlar ve daha fazla özelleştirmeye erişmek isteyen kişiler Linux dağıtımlarını tercih etmektedirler.

Sizler de Linux işletim sisteminin temellerini öğrendikten sonra en iyi linux dağıtımı nedir sorusuna yanıt bularak bilgisayarınızı en iyi çalıştıracak ve işinizi en düzgün şekilde görecek işletim sistemini bulabilir ve hemen indirerek kurumlarına başlayabilirsiniz.

Linux Nedir? 🎉

Linux, diğer işletim sistemlerine (Windows, Mac vs.) alternatif olarak 1990’lı yıllarda geliştirilen ve açık kaynak kodlu yapıya sahip olduğu için geniş bir alanda kullanım imkânı sunan yeni nesil bir işletim sistemi altyapısı olarak bilinmektedir. Tamamen ücretsiz olması ve herkes tarafından değiştirilebilmesi nedeniyle günümüzde özellikle yazılım alanında çalışan kişiler için sıklıkla kullanılmaktadır. Bunun yanında kurumlar ve kuruluşlar da kendilerine özel işletim sistemlerine sahip olabilmek adına Linux altyapısını kullanmaktadırlar.

Konu hakkında daha detaylı bilgiye sahip olmak isterseniz https://www.teknobh.com/linux-isletim-sistemi-nedir-ve-ne-ise-yarar/ içeriğimizi inceleyebilirsiniz.

Günümüzde ise Linux tabanında geliştirilen sayısız işletim sistemi bulunmaktadır. Bunların her biri temel olarak Linux mantığıyla çalışsa da kendi içlerinde farklı özelliklere ve özelleştirmelere sahiptirler. Dolayısıyla bilgisayar kullanım amacınıza bağlı olarak Linux dağıtımınızı belirlemeniz gerekmektedir. Örneğin küçük donanımlarda yazılımlar geliştirmek istiyorsanız Raspian gibi Linux temelli işletim sistemlerini kullanabilirsiniz.

En İyi Linux Dağıtımı Listesi 📚

Linux tamamen açık kaynak kodlu bir yapıya sahip olduğu için içerisinde geliştirilen birçok dağıtım bulunmaktadır. Dolayısıyla düşünüldüğü gibi tek bir tuş yardımıyla Windows gibi bir işletim sistemi indirebilmeniz mümkün değildir. Tüm dağıtımlar kendilerine ait özelliklere ve görünümlere sahiptirler. Fakat bazıları birbirleri ile bağlantılı olabilmektedir. Bu noktada ihtiyaç duyduğunuz özelliklere ve yapıya göre en iyi linux dağıtımını kendinizce belirleyebilir, daha sonrasında cihazınıza kurabilirsiniz.

5) Solus ⛵

İçerisinde Türk geliştiricilerinin de emeği bulunan Solus, yeni ve güçlü bir işletim sistemini bizlere sunuyor. Tamamen kendi altyapısında geliştirilen ve herhangi bir tabana bağlı olmayan Solus, genellikle iş bilgisayarlarında tercih ediliyor. Özelleştirebilme, bilgisayarlar arası haberleşme ve geniş kütüphaneleri sayesinde ön plana çıkan bu işletim sistemi, Windows 10 ve MacOS karışımı bir görünüme sahiptir. Fakat halen geliştirilme sürecinde olduğu için bazı hatalarla karşılaşmak kaçınılmaz olacaktır.

4) Linux Mint 🔹

Windows benzeri bir Linux işletim sistemi sahibi olmak istiyorsanız Linux Mint tam size göre demektir. Tamamen Windows 10 yapısında bulunan fakat içeriğinde Linux özgürlüğünü barındıran Linux Mint, Windows üzerinde çalışan birçok dağıtımı da açma özelliğine sahiptir. Fakat yine de bir Linux yazılımı olduğunu unutmamak gerekiyor. Ayrıca çeşitli özelleştirme seçenekleri sayesinde görünümü Windows 11 moduna çevirebilir veya bilgisayarın detaylarına daha kolay bir şekilde erişebilirsiniz.

3) Elementary OS 💻

İsminden de anlaşılacağı üzere MacOS yapısı ile benzerlik gösteren Elementary OS, tamamen MacOS görünümüne sahip olan fakat içerisinde Linux ve Debian yapısını barındıran bir işletim sistemidir. Bu yüzden genellikle iş için kullanılan bilgisayarlarda Elementary OS tercih edilmektedir. Sizler de özelleştirmeye önem veriyorsanız ve bilgisayarınızın tüm nimetlerinden faydalanmayı düşünüyorsanız Elementary OS size göre olabilir.

2) Debian 💥

Belki de en eski Linux dağıtımı olan Debian, günümüzde neredeyse tüm Linux dağıtımlarının temelini oluşturan bir yapıya sahip durumdadır. Türkiye’de geliştirilen Pardus işletim sistemi bile Debian tabanını kullanmaktadır. Dolayısıyla günlük kullanımda ve iş süreçlerinde en çok tercih edilen Linux işletim sistemi olmaktadır. Eğer kararlı ve güçlü bir işletim sistemi arıyorsanız, bunun yanında tüm fonksiyonları eksiksiz bir şekilde kullanmayı amaçlıyorsanız Debian sizin için fazlasıyla yeterli olacaktır. Genellikle bahsedilen Linux işletim sistemi de Debian olmaktadır.

1) Ubuntu 🐲

Linux dendiği zaman akla gelen ilk dağıtım olan Ubuntu, Linux özelliklerini tam anlamıyla kullanabileceğiniz ve en stabil sürümleri sunan işletim sistemi olarak bilinmektedir. Dolayısıyla genellikle Linux olarak bahsedilen işletim sistemi Ubuntu olmaktadır. Spesifik bir özellik yerine genel Linux kullanımını amaçlıyorsanız ve kararlı bir işletim sistemi olmasını istiyorsanız Ubuntu ilk tercihiniz olmalıdır. Bu yüzden en iyi linux dağıtımı olarak da Ubuntu gösterilmektedir.

Ayrıca Ubuntu işletim sisteminin Debian tabanlı olduğunu da belirtmeden geçmemek gerekiyor. Hatta birçok kişi Ubuntu’nun Debian işletim sisteminin Windows’a dönüştürülmüş bir versiyonu olarak nitelendiriyor. Bunların yanında Ubuntu’nun kendi içerisinde Xubuntu, Kubuntu ve daha birçok alt işletim sistemi bulunuyor. Konu hakkında daha detaylı araştırmalar yaparak konu hakkında fikir sahibi olabilir ve bu işletim sistemini ücretsiz bir şekilde indirebilirsiniz.

Diğer İyi Linux Dağıtımları 👨‍💻

İçeriğimizde belirtmiş olduğumuz işletim sistemlerinin yanında amacına uygun kullanabileceğiniz sayısız Linux dağıtımı bulunuyor. Bunların her birini araştırarak işinize en uygun olanının kolayca bulabilir ve Linux resmî web sitesi üzerinden indirebilirsiniz. Hepsinin tamamen ücretsiz olduğunu belirtmeden geçmeyelim.

  • MX Linux
  • Fedora
  • Pop! OS
  • KDE Neon
  • Fedora Linux
  • Zorin OS
  • Kubuntu
  • Manjaro
  • Deepin
  • Nitrux OS
  • Pardus

Ayrıca burada belirtilen Linux dağıtımları ile ilgili yine resmî web sitesi üzerindeki forumdan bilgi alabilmeniz mümkündür. Tüm bu işletim sistemlerinin özellikleri, artıları ile eksileri ve güncelleme detayları platform üzerinde eksiksiz şekilde bulunmaktadır. Yüklemiş olduğunuz Linux dağıtımlarını güncellemek için de aynı platformu kullanabilirsiniz.

İşletim sistemleri ve bilgisayar donanımları hakkında daha çok bilgiye erişmek isterseniz Teknoloji Haberleri sayfamıza göz atabilirsiniz.

Umarız en iyi linux dağıtımı listemizi inceledikten sonra kendinize uygun olanı bulabilmiş ve indirmeye başlamışsınızdır. Bu noktada istediğiniz zaman sürümleri ve dağıtımları değiştirebileceğinizi de belirtelim. Yine de herhangi bir Linux yazılımını kullanmadan önce hangi avantajlara ve dezavantajlara sahip olacağınızı mutlaka incelemelisiniz.

Kaynak: https://www.teknobh.com/en-iyi-linux-dagitimi/

Kaynak: https://telegra.ph/En-%C4%B0yi-Linux-Dagitimi-2022-11-14

--

--

teknohcom

Güncel Teknoloji Haberleri, Bilişim Haberleri, Sinema ve Dizi Haberleri için teknobh.com